معماران و مهندسان هنگام انتخاب از مصالح ساختمانی برای پروژه ها و طرح های خود به عوامل مختلفی نگاه می کنند. یکی از خصوصیات مهم در انتخاب فولاد ضد زنگ ، مقاومت در برابر خوردگی آن است. تکمیل روشهای درمانی مانند غیرفعال کردن و ترشی همان چیزی است که به فولادهای ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

 
 
ترشی
 
ترشی یک فرایند بسیار شبیه به انفعال است. ترشی از بین بردن هر مقیاس درجه حرارت بالا و لایه کم کروم در سطح فولاد توسط یک روش شیمیایی مانند اسیدهای نیتریک یا هیدروفلوریک است. از آنجا که ترشی مستلزم از بین بردن لایه های فلزی است ، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد تغییر در ظاهر شود.
 
انفعال و ترشی
Passivation یک درمان شیمیایی به سطح فولاد ضد زنگ است که آلودگی هایی مانند آهن آزاد را از بین می برد و به تشکیل یک لایه اکسید کمک می کند تا فولاد را از خوردگی محافظت کند. این کار می تواند با یک محلول نیتریک یا اسید سیتریک انجام شود و به طور کلی منجر به تغییر قابل توجه در ظاهر سطح استیل نمی شود.
هر دو فرآیند غیرفعال کردن و ترشی با اسیدهای خطرناک انجام می شود و رویه های ایمنی استاندارد باید دنبال شود. این اسیدها همچنین در برابر آلودگی به فولاد کربن بسیار خورنده هستند و پس از انجام فرآیند باید کاملاً آبکشی یا شسته شوند. برای مرجع ، ASTM A380 یک روش استاندارد برای تمیز کردن ، کاهش و غیرفعال کردن قطعات ، تجهیزات و سیستم های استنلس استیل است.
 
فرآیند پایان در سازه های ضد زنگ
سازه های ضد زنگ با وجود تمام پروفایل های لیزر ، از یک فرآیند اتمام دو مرحله ای برای حفظ مقاومت در برابر خوردگی استفاده می کنند. این فرایند مشابه برای آلیاژهای مختلف فلزی از جنس استنلس استیل است که ما در آن پروفایل داریم.
اولین مرحله پس از جوشکاری لیزر یک فرآیند مکانیکی برای از بین بردن آلاینده ها است. این جایی است که پروفایل ها از طریق دستگاه بلستر عبور می کند که از گلوله های ضد زنگ برای از بین بردن هرگونه ناخالصی استفاده می کند. مرحله دوم فرآیند شیمیایی است که در آن پروفیل ها از طریق اسید سیتریک اسید سیتریک می شوند و برای شستن هر یک از آلودگی های باقیمانده و بازگرداندن مقاومت به خوردگی طولانی مدت ، شستشو می شوند.
 
از لحاظ تاریخی ، از اسید نیتریک به عنوان غیرفعال استفاده می شد اما اکنون بسیاری از آنها از اسید سیتریک استفاده می کنند. اسید سیتریک یک گزینه بسیار امن تر است و مزایای بسیاری دارد. یک مزیت این است که اسید سیتریک از نظر محیط زیست سازگار است. مورد دیگر این است که زباله های خطرناک را وارد حمام نهایی نمی کند. اسید سیتریک همچنین آهن را حذف می کند و سایر عناصر دیگر باعث کاهش عمق لایه اکسید کروم نهایی نمی شوند.
 
پس از اتمام انفجار و ترشی به سطح سطح ، اکنون نمایه ها با ظاهری بسیار تمیز ، مات مات خوبی دارند. بسیاری از معماران ظاهر این انتهای انفجاری و ترشی را دوست دارند و آن را در پروژه ها مشخص کرده اند. این فرآیند با تمام پروفایل های ما استاندارد است. گزینه های دیگر دیگری برای پایان دادن به پروفایل های موجود در سراسر صنعت مانند پولیش نیز وجود دارد. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد کسانی را که در اینجا آمده
 
سازه های ضد زنگ می توانند نیازهای پروژه شما را برآورده سازند
تیم ما آماده است تا شما را در مورد فولاد ضد زنگ بعدی یا سایر نیازهای گوشه تیز شما یاری کند. ما یک رهبر صنعت در راه حل های پروفایل برای ساخت و ساز ساختمان ، کاربردهای صنعتی و معماری هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کمک به شما در رفع نیازهای پروژه خود ، امروز با ما تماس بگیرید.